Jak prawidłowo siedzieć przy komputerze ?

Jak prawidłowo siedzieć przy komputerze ?

  Poniżej kilka wskazówek prawidłowej i ergonomicznej dłuższej pracy biurowej💼👔📠🏫
1) regulacja wysokości oparcia- wysokie oparcie krzesła biurowego, wprowadza stabilizację oraz odciążenie we wszystkich segmentach kręgosłupa lędźwiowego oraz piersiowo- szyjnego,
2) podłokietniki- zapobiegają przeciążaniu mięśni obręczy barkowej,

3) regulacja wysokości siedziska- wysokość krzesła powinna być na tyle odpowiednia aby kąt udo-podudzie zbliżony był do 90′- zapobiega to uciskowi wielu naczyń krwionośnych i limfatycznych znajdujących się w dole podkolanowym,
4) regulacja odchylenia oparcia od siedziska- kąt maksymalnie zbliżony do 90′, pozwoli to przyjąć prawidłową pozycję siedząca na guzach kulszowych, a nie jak w większości przypadków na pochylonej kości krzyżowej,
5) kąt padania wzroku na ekran monitora- 90′.

Z powodu naszych złych nawyków i nieodpowiedniej pozycji pracy przez wiele lat, taka pozycja podczas pracy biurowej dla wielu z Nas będzie bardzo niekomfortowa, mimo że jest najbardziej ergonomiczna i zdrowa dla naszego kręgosłupa. Pomimo to zachęcamy do zmiany przyzwyczajeń oraz zwrócenia uwagi w jakiej pozycji spędzamy większość dnia, a pozwoli to na uniknięcie lub tez zmniejszanie wielu problemów bólowych zwłaszcza w górnym odcinku kręgosłupa ! 👍👍